Leo Verhagen interim-bestuurder Mutsaersstichting

We zijn blij dat we kunnen vertellen dat de Raad van Toezicht een opvolger voor Ellis Jeurissen gevonden heeft. De Tijdelijke Centrale Ondernemingsraad, de Centrale Cliëntenraad en een afvaardiging van de directeuren hebben een positief advies gegeven over zijn benoeming.

Daarom start Leo Verhagen op maandag 17 juni a.s., voorlopig voor een half jaar voor 2 dagen per week als interim-bestuurder bij de Mutsaersstichting.

Leo stelt zichzelf voor via dit bericht.

Mijn naam is Leo Verhagen en als nieuwe interim-bestuurder start ik bij de Mutsaersstichting. Mijn achtergrond ligt in de zorg. Daarnaast studeerde ik Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik ben een ervaren bestuurder en ben in de volle breedte bekend met zorglandschap en vraagstukken, zoals die nu ook bij de Mutsaersstichting spelen. Als bestuurder ben ik sinds 2020 verbonden aan de Annadal Kliniek, een zelfstandig behandelcentrum in Maastricht en ben dus bekend met de regio.

Mijn uitdaging is om steeds op zoek te gaan naar de vraag die bij de oplossing hoort. Ik heb zo’n 30 jaar ervaring in mens- en organisatieontwikkeling. Steeds is hierbij het vertrekpunt de professional als mens, met de uitdaging om de persoonlijke effectiviteit te vergroten in een brede context. Dat voortdurend met een stevige knipoog naar de bedrijfsmatige kant, om nog effectiever en efficiënter te kunnen worden.

Ervaring in de praktijk als onder andere interim-directeur en bestuurder en als veranderaar, is een uitstekend fundament voor mijn hands-on aanpak bij de diverse opdrachten in verschillende branches.

Daarnaast ben ik geaccrediteerd trainer/coach en gastdocent. Reshape-Innovate-Maximice-Execute is mijn credo; 'Kennis is Kracht' is iedere keer het uitgangspunt daarvan. 'Ontmoeten & Vertrekpunten' zijn steeds het ontdekken van jezelf en de ander op weg naar verbinding met de ander en het vergroten van je eigen effectiviteit en daarmee teameffectiviteit.