Jongeren Mutsaersstichting winnen film-awards

Tijdens het Vergeten Kinderfilmfestival op zaterdag 4 februari '17 in Tuschinski in Amsterdam zijn jongeren van de Mutsaersstichting met de film ‘Droom’ in de prijzen gevallen. De film werd onderscheiden met ‘beste acteerprestatie’ en kreeg daarnaast de publieksprijs.

Op het festival werden tien jeugdfilms vertoond, gemaakt door jongeren uit verschillende instellingen in het land. Voor ‘Droom’ zocht De Mutsaersstichting daarvoor in eigen huis jeugd die wilde schrijven en acteren. Wekenlang werd aan het filmscript gewerkt en vervolgens intensief gerepeteerd. In een vol Tuschinski-theater in Amsterdam werd ‘Droom’ als negende film vertoond en door de jury met twee van de vier te vergeven prijzen beloond. De film gaat over wat een kind doormaakt bij huiselijk geweld en duurt 5 minuten.

Bekijk de film hier